Sunday, November 6, 2011

KOLEJ MATRIKULASI PULAU PINANG

assalamualaikum w.b.t..
what I gonna to say is FINAL EXAM IS OVER!!! 



hello n happy holiday.
.bg yg cuti kejap tu jgn jeles ye sb saya cuti 2 mngu..
2 MINGGU tau..*xyah nak bangga la kan..
disebabkan cuti semester bagi student matriks nie hanya dua minggu so marilah kita sama-sama menggunakannyaa sepuas hati...
omg! how fast time is moving? huhu..
masa mula-mula masuk KMPP nie rasa mcm lama je 1st semester tu (5 bulan) tp sekarang kurang dr dua mngu aku akan menjadi student KMPP untuk semster yg kedua..
alhamdulillah semuannya berjalan dengan lancar walaupon agak kalut study las minute..
yela kan sb x de experience ag..
but next sem insyaAllah i will try my bes..:)
ok lah panjang benar mukadimah hari nie jom aku nak bawak korang suma jalan2 sekitar KMPP..

kita naik beca eh ronda-ronda KMPP..

.
.
.
.
.
.
.

 KOLEJ MATRIKULASI PULAU PINANG..
nie pintu gerbang KMPP..mula-mula nak masuk tu nampak benda nie dlu la..klau malam2 ag cantik dsebab ada lampu-lampu..:))



 nie dewan besar kat kmpp nama dia 'DEWAN AL-FARABI'
masa mula-mula daftar dulu tempat nie la 1st aku pergi sebab waiting for my besfren utk daftar sama-sama..besar la jugak tp panas..sb kipas sikit je..
tapi wifi kat sini laju macam F1..lagi2 bila dduk belakang..
opsss!! hehe..



nampak x kerusi tu,meja tu,rak tu? korang rasa-rasa nie tempat apa?
*bodonya soalan..heheh
 nie adalah LIBRARY KMPP..
libry nie ada dua tingkat..dan aras bawah dibahagikan kepada dua bahagian..
1 bahgian panas,1 bahagian sejuk smpai bole beku..
hiperbolanyaaa..hehe
tapi dua-dua bahagian nie bes..bg aras atas lak ada discussion room..sesuai la untuk korang yg rajin buat study group..aku pon penah msuk 2 kali je tu pon sebab muet practse speaking..aras atas tu jugak ada bilik tayangan dan bilik bahasa klau x salah aku la..kalau masuk sini kena pakai kad matriks tau..kalau lupa BOLE BLAH!! hehe...



yang nie plak kompel bermaksud hostel..bg student perempuan kami ada 10 block iaitu dr A1-A5 & B1-B5...pelajar lelaki plak diorang hanya ada 5 blog jee..iaitu C1-C5..1 bilik lak ada 4 orang..so korang suma akan ada 3 orang kawan baru..alhamdulillah roomte aku suma baik-baik belaka..
bilik aku dekat dgn kafe,x tnggi sebab tingkat dua,x jauh dr kuliah n segalanya senang..
cuma nak gtau bilik aku BES jee..heheh



DEWAN KULIAH...
kalau kat kmpp kami ada 6 dewan kuliah..nie dewan kuliah 1..aku xda dduk sini pon..msuk sni bole kira dgn jari je..:(( tapi xpe sbb kerusi nie x bes..kerusi n meja kuliah lain bes..baring pon bole..hehe..
masa 1st jalan dari sini nak ke kawasan libry tu rasa mcm jauh je..dalam hati lak " mcm mna la kalau aku sesat nanti "..tapi semua tu hari 1st je..bila da biasa dengan kawasan sini rasa semanya dekat n kecik
* tp klau lmbat tu bole than la penatkan even dia dekat..huhu


 penat x ?? x habis ag nie..kuatkan langkah anda..kali nie kita ke tempat menenagkan fikiran..



nie TASIK yg ada kat kmpp..kat sini petang-petang ramai la..ada yang jalan-jalan,ada yg dating n ada jugak yg bg ikan makan..banyak ikan dlm nie..tp airnyaa sgtlah cantik..xyah payah bbuh colour pon da hjau..pekat ag..HAHA..
kat kawasan nie jugak ada titi apa eh? aku pon xtaau nak decribe mcm mna titi tu..bukan titi tp tali..bukan tali tp xtu la apa..hanya ada satu tali..kita kena lalu atas tali tu..bole than la gayatnya..aku da try sekali..jerit2 jugak laa..ada jugak yg jatuh masa naik tu..*padan muka..:P



yeaaaahh!! nie lak LABORATORY...kat sini ada 3 lab..iaitu lab biology,chemstry n physic..
n lab yg paling tnggi ialah lab chemst..sedih jugak bila stiap kali kelas amali sebab aku kena naik sampai tgkat 4..semput2 jugak la..
final exam hari tu pon aku dduk lab chemst jugak..tp bawah sekali..bahagianyaaaaaa!!.:))



ok lah..setakat tu saja kawasan kmpp yg aku mampu tunjuk..klau nak tau kena datang sendiri..:)
selamat malam semua..
adios amigos..:)


2 comments: